Bestil bopælsattest/ civilstandsattest

Hvis du har brug for at dokumentere din nuværende eller tidligere adresser, kan du få udskrevet en bopælsattest. Du kan få tilføjet din civilstand, dit statsborgerskab og dine tidligere navne på attesten. 

En bopælsattest dokumenterer din nuværende og eventuelle tidligere bopæl. Du vælger selv, om din civilstand skal stå på attesten - så kalder man det også en civilstandsattest.

Dit statsborgerskab og dine tidligere navne kan stå på attesten, hvis du ønsker det.

Du kan få attesten på dansk, engelsk eller tysk.

Attesten koster 75 kroner (2024), og du betaler, når du bestiller den. Har du blot brug for at kunne dokumentere, hvem du er, kan du bestille en gratis personattest på Borger.dk i stedet.

Bestil en personattest (borger.dk)

Bopælsattesten bliver sendt til din digitale postkasse. Er du ikke tilmeldt Digital Post, modtager du den med almindelig post.

Hvis du ønsker at få en bopælsattest for en adresse i København, som du boede på før 1971, skal du skrive til Folkeregisteret via Digital Post.

Skriv til Folkeregisteret via Digital Post (borger.dk)

Bestil attesten nu

Hvis du ikke har MitID

Hvis du ikke har MitID, kan du bestille tid til Borgerservice, så vi kan hjælpe dig. 

Bestil tid til Borgerservice

Medbring gyldig legitimation, fx pas, kørekort, sundhedskort eller original navne-, dåbs-, fødsels- eller personattest.

Bestil en personattest (borger.dk)

Hvis du har brug for, at en anden person handler på dine vegne i Borgerservice, kan du hente og udfylde en fuldmagtsblanket.

Find fuldmagtsblanket til pårørende

Kontakt

Københavns Borgerservice

Telefontider

Mandag

08:00 - 16:00

Tirsdag

08:00 - 16:00

Onsdag

08:00 - 16:00

Torsdag

08:00 - 17:00

Fredag

08:00 - 15:00