Foreninger og aftenskoler: Spørgsmål om Indendørsfordeling 2022-24
Generelt
Vi har ikke et login til Foreningsportalen
Godkendte folkeoplysende foreninger og aftenskoler bliver automatisk oprettet som brugere i Foreningsportalen. Kontakt foreningens bestyrelse, forperson eller bookingansvarlige for at få adgang til Foreningsportalen.
Vi kan ikke logge ind på Foreningsportalen
Har I glemt eller mistet jeres adgangskode til Foreningsportalen, kan I få tilsendt en aktiveringskode ved at klikke på Glemt adgangskode på log ind-siden til Foreningsportalen.
Kan vi nå at blive oprettet som en forening eller aftenskole og ansøge om lokaler?
Vi behandler løbende ansøgninger om at blive godkendt som folkeoplysende forening eller aftenskole. Sagsbehandlingstiden afhænger blandt andet af det indsendte materiale og af, om jeres vedtægter kræves ændret ved en generalforsamling. I kan læse mere om godkendelse og krav på vores hjemmeside. Har I yderligere spørgsmål om godkendelse, kan I skrive til foreninger@kk.dk.
Findes der en vejledning til Foreningsportalen?
Ja – læs mere, og find vejledningen på vores side om Foreningsportalen.
Hvor kan vi se vores ansøgninger?
I kan se jeres ansøgninger i Foreningsportalen under Facilitetsansøgninger.
Kan vi slette en ansøgning?
Ja - I sletter en ansøgning ved at finde den pågældende ansøgning i Foreningsportalen under Facilitetsansøgninger og aflyse den under Handling.
Kan vi ændre en ansøgning?
En ansøgning kan ikke ændres. Men I kan slette en ansøgning og derefter lave en ny.
Hvornår og hvordan får vi svar på vores ansøgninger?
Alle ansøgninger forventes behandlet senest den 20. maj.
Svarene udsendes pr. mail - og kan også ses i Foreningsportalen under Facilitetsansøgninger.
Hold
Skal vi oprette hold i Foreningsportalen for at ansøge?
Ja - I kan kun ansøge med et hold.
Hvordan opretter vi hold i Foreningsportalen?
Vælg Hold, klik på +, udfyld felterne og tryk Gem.
Se også vores vejledning til Foreningsportalen.
Behøver vi at oprette alle vores hold i Foreningsportalen?
Nej - ikke hvis I har flere hold med samme deltagersammensætning.
Har I fx flere hold med 14 deltagere 0-18 år, så kan I nøjes med at oprette holdet Børnehold i Foreningsportalen.
Her er nogle eksempler, på hvordan hold i Foreningsportalen kan se ud:
- Holdets navn: Børnehold
- Aktivitetsgruppe: Svømning
- Deltagere 0-18 år: 14
- Deltagere 19-24 år: 0
- Deltagere 25 år eller derover: 0
- Holdets navn: Sprog
- Aktivitetsgruppe: Undervisning
- Deltagere 0-18 år: 0
- Deltagere 19-24 år: 0
- Deltagere 25 år eller derover: 5
- Holdets navn: Fodbold for unge
- Aktivitetsgruppe: Fodbold
- Deltagere 0-18 år: 6
- Deltagere 19-24 år: 10
- Deltagere 25 år eller derover: 4
Kan vi ansøge om flere tider med samme hold?
Ja - der er ikke en regel for hvor mange ansøgninger, I må foretage med samme hold.
Kan vi ansøge om flere tider på én gang?
Ja - hvis I har flere hold med samme deltagersammensætning.
Har I fx flere hold med 14 deltagere 0-18 år, så kan I nøjes med at oprette holdet Børnehold i Foreningsportalen og ansøge om flere baner og sammenhængende timer til holdet på én gang.
Holdet kan fx se sådan her ud:
- Holdets navn: Børnehold
- Aktivitetsgruppe: Svømning
- Deltagere 0-18 år: 14
- Deltagere 19-24 år: 0
- Deltagere 25 år eller derover: 0
Jeg kan kun vælge nogle af vores hold når jeg ansøger om tider
Det er nok, fordi du er logget ind i Foreningsportalen som holdansvarlig.
Man skal være logget ind som foreningsansvarlig for at kunne ansøge om tider til alle foreningens hold.
Åbningstider & Sæson
Hvor finder vi faciliteternes åbningstider for foreninger og aftenskoler?
- Log ind, og vælg Klik her for at ansøge.
- Vælg Hold, Sted, Område og 00:15 i Antal timer. Tryk Søg.
- Klik på Se ledige tider ud for faciliteten.
Oversigten viser de tidligste tider og de seneste tider, der kan ansøges. Der kan være lukket i perioder i løbet af dagen. - (En grøn tid er ledig alle datoer i sæsonen. En rød tid er utilgængelig nogle eller alle datoer i sæsonen).
Hvordan finder vi ud af hvilke datoer, en facilitet er utilgængelig?
- Log ind, og vælg Klik her for at ansøge.
- Fjern hakket ved Vis ledige tider, og søg efter en sæson-tid.
- På resultat-siden klikker I på procentsatsen ud for den pågældende facilitet.
- Så kommer der en liste med datoer, og her fremgår det hvilke datoer, der er utilgængelige.
Se også vores vejledning til Foreningsportalen.
Flere datoer kan blive aflyst – fx hvis en skolefacilitet skal benyttes til skolebrug (jf. Folkeoplysningsbekendtgørelsen, § 10), eller hvis faciliteten skal renoveres.
Hvordan finder vi ud af, hvor lang sæsonen er for en facilitet?
- Log ind, og vælg Klik her for at ansøge.
- Fjern hakket ved Vis ledige tider, og søg efter en sæson-tid.
- På resultat-siden klikker I på procentsatsen ud for den pågældende facilitet.
- Så kommer der en liste med datoer, og her fremgår det, hvor lang sæsonen er.
Se også vores vejledning til Foreningsportalen.
Kan vi ansøge om tider i skoleferier og på helligdage?
Alle folkeskoler er lukkede i skoleferier og på helligdage. Dette gælder også for foreningsbrug. Nogle idrætsanlæg og svømmehaller er åbne i skoleferier og enkelte på helligdage.
Fordeling
Hvordan fordeles tiderne mellem ansøgerne?
Tiderne fordeles efter Retningslinjer for støtte til folkeoplysning i København, kapitel 5,
Kan vi være sikre på at få de tider, som vi har nu?
Nej - det er ikke sikkert, at I bliver tildelt samme tid, som I har i indeværende sæson. Alle ansøgninger behandles efter Retningslinjer for støtte til folkeoplysning i København, kapitel 5.
Andre spørgsmål
Kan vi ansøge om tider til et endagsarrangement?
Ja - når I søger, skal I vælge Enkelt under Type.
Se også vores vejledning til Foreningsportalen.
Kan vi ansøge om tider i samarbejde med en anden forening?
Nej - det er ikke muligt at lave en ansøgning i samarbejde med en anden forening.
Hvordan finder vi de steder, hvor et holds aktivitet kan udøves?
- Log ind, og vælg Klik her for at ansøge.
- Vælg Hold.
- I menuen under Sted kan I se hvor holdets aktivitet kan udøves.
Hvorfor kan vi ikke ansøge om tider på alle skoler?
Det skyldes blandt andet, at flere skoler er under renovering eller skal renoveres i den kommende tid.
Følgende folkeskoler indgår ikke i ansøgningsrunden:
- Bavnehøj Skole
- Damhusengens Skole
- Grøndalsvængets Skole
- Hanssted Skole
- Højdevangens Skole
- Kildevældsskolen
- Nyboder Skole
- Nørre Fælled Skole
- Oehlenschlægersgade Skole
- Randersgades Skole
- Skolen ved Sundet
- Ålholm Skole
Vi får at vide at den tid, vi søger, er utilgængelig
Prøv at ændre i søgekriterierne, eller sæt hak ved Vis ledige tider for at finde alternativer.
Kan vi føje kommentarer til vores ansøgninger?
Ja. Kommentarer skal tilføjes, før I sender ansøgningen. På resultat-siden klikker i på flaget ud for den tid, som I vil ansøge om.
Se også vores vejledning til Foreningsportalen.
Kan vi lave flere prioriterede ansøgninger om én tid?
Ja - det kan I gøre ved at skrive det som kommentarer til de pågældende ansøgninger. Kommentarer skal tilføjes, før I sender ansøgningerne. På resultat-siden klikker i på flaget ud for den tid, som I vil ansøge om.
Se også vores vejledning til Foreningsportalen.