Tilbagemeldingsgaranti
Tilbagemeldingsgarantien er besluttet af Borgerrepræsentationen den 1. juni 2006.
Tilbagemeldingsgarantien går ud på følgende:
- Der skal gives en tilbagemelding på en henvendelse inden for en frist på 10 arbejdsdage. Hvor det er muligt at svare hurtigere, skal dette tilstræbes.
- Tilbagemeldingsgarantien gælder alle skriftlige henvendelser – herunder e-mail. Garantien gælder ikke telefoniske eller personlige henvendelser.
- Tilbagemeldingsgarantien gælder alle skriftlige henvendelser, hvor selve sagsbehandlingstiden overstiger 10 arbejdsdage.
- Tilbagemeldingsgarantien gælder alle henvendelser – uanset om de angår nye eller igangværende sager.
- Tilbagemeldingen skal ske skriftligt, dvs. pr. brev eller digital post.
- Der skal oplyses om en eventuelt lovmæssigt fastsat sagsbehandlingsfrist for den pågældende type sag.
- Det skal tilstræbes, at der altid oplyses om navnet på enten en konkret sagsbehandler eller navnene på sagsbehandlerne i det team, der har ansvaret for sagen.
- Der kan gælde kortere frister for tilbagemelding. Der skal således fx gives tilbagemelding på en ansøgning om aktindsigt indenfor 7 arbejdsdage efter, vi har modtaget din anmodning.