Du er her

Vi får københavnere i job og uddannelse

Hver dag året rundt hjælper vi 117 københavnere med at få et arbejde eller en uddannelse. Det er 43.000 om året.

Det sker med respekt, et klap på skulderen, konstruktive krav og troen på, at vi sammen kan vende begrænsninger til muligheder. Også når det er svært.

At få københavnerne i job og uddannelse, er kernen i alt, hvad vi foretager os. Vi ser potentialet i alle mennesker, uanset om de kommer fra Syrien, Sydhavnen eller Østerbro. Vi viser dem, deres børn og familier nye veje til et bedre liv i fællesskabet København.

Vi skaber vækst og velfærd

Virksomhederne vokser, når vi hjælper dem med at finde eller fastholde de medarbejdere, de har brug for. Vi støtter virksomhederne i at skabe plads til dem, der ellers har mistet troen på et job. Og sammen er vi med til at gøre København til en af verdens bedste byer at bo og leve i.
Når vi gør det godt, er der flere penge til børnehaver, skoler, cykelstier, festivaler, parker og plejehjem. 

Vision 2020

Vores vision hedder Vækst gennem job og uddannelse. Den har som mål, at København i 2020 skal have det laveste forsørgelsestryk blandt sammenlignelige kommuner. Det betyder, at vi skal være bedst eller blandt de bedste byer i Danmark til at få ledige og sygemeldte i job og uddannelse.  

Men vores vision handler ikke kun om statistik. Den lægger lige så stor vægt på skabe et godt møde mellem vores system og borgere og virksomheder. Borgere og virksomheder skal opleve at få en god service og en klar kommunikation. Derudover har vi en målsætning om, at 10 % af alle ansatte i Københavns Kommune skal være ansat på særlige vilkår. 

Vi arbejder systematisk på at sætte handling bag ordene. Alle centre indgår årlige resultatkontrakter, der tydeliggør deres bidrag til de overordnede mål.

Borgere og virksomheder før systemet

Vi er i sving med at ændre fortidens myndighedskultur til en servicekultur. 
Det kræver, at vi tilrettelægger vores indsats, så vi vælger netop de løsninger, som vi ved, der virker for de forskellige borgergrupper.

Men det kæver også, at vi sætter borgere og virksomheder før systemet og fokuserer på, hvordan borgere og virksomheder oplever os, så vi kan levere mere værdi for dem.
Vi skal afstemme deres forventninger med vores service, så de ved, hvad vi gør, hvorfor vi gør det – og hvad de selv skal gøre.

Vi har den tilgang, at de fleste borgere har lysten, viljen og ressourcerne til at finde et job. Derfor har vi udviklet digitale redskaber, der giver ledige og sygemeldte medbestemmelse og bedre muligheder for selv at gøre noget aktivt for at komme i job.

 

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.