Indkøbsområdet i Københavns Kommune er organiseret med en fælles indkøbsenhed, en tværkommunal indkøbschefgruppe og decentrale indkøbsenheder.
Den fælles indkøbsenhed, Team Udbud og Kontrakter i Økonomiforvaltningen, har ansvaret for kommunens fælles indkøbsaftaler og kommunens elektroniske indkøbssystem, Webshoppen.
Indkøbschefgruppen består af repræsentanter fra alle kommunens forvaltninger og har ansvaret for den fælles koordinering af indkøb.
De decentrale indkøbsenheder er placeret i forvaltningerne og har ansvaret for de enkelte indkøb og udbud.
Hvilke kriterier lægges der vægt på ved indkøb og udbud
Kriterierne, som der lægges vægt på ved tildelingen af en udbudt aftale, fremgår af udbudsmaterialet.
Virksomheder opfordres til at rette henvendelse til Københavns Kommunes kontaktperson ved det enkelte udbud, hvis man har spørgsmål til udbudsmaterialet, så der ikke opstår tvivl om kriterierne.