Du er her

Sikker kommunikation for myndigheder

Myndigheder kan kontakte Københavns Kommune sikkert via digital post på virk.dk, tunnelløsningen, sikker e-mail eller via vCards.

Digital post for myndigheder

Alle myndigheder kan skrive sikkert til Københavns Kommunes hovedpostkasse via virk.dk. For at benytte denne kommunikationskanal skal du have en digital medarbejdersignatur. Det er typisk kun få medarbejdere hos en myndighed, som har en signatur.

Københavns Kommunens medarbejdere i Kontaktcentret videresender mails modtaget via virk.dk til den rette modtager.  For at beskeden kan videresendes hurtigt til den relevante forvaltning og det rette kontor, er det vigtigt at skrive i emnefeltet, hvad henvendelsen drejer sig om, og hvem den er til. Angiv dine kontaktoplysninger i brødteksten, så Kontaktcentrets medarbejdere hurtigt kan kontakte dig ved tvivlsspørgsmål.

Tunnelløsningen og sikker mail

Københavns Kommune er tilsluttet Tunnelløsningen. Hvis du som myndighed vil skrive til direkte til en medarbejder i en enhed i kommunen, er det lettest, at du ringer til enheden og får oplyst mailadressen, som skal benyttes i Tunnelløsningen. Bemærk at denne mulighed kun eksisterer for myndigheder, som er tilsluttet Tunnelløsningen, da kommunikationen ellers er usikker.

Hvis din myndighed ikke er tilsluttet Tunnelløsningen, men har et mailsystem, som giver mulighed for sikker digital afsendelse, kan I sende til nogle af kommunens sikre e-mail-adresser. Du kan finde en oversigt over kommunens enheder med telefonnumre på siden kk.dk/kontaktliste.

vCards

Hvis du hverken kan benytte virk.dk, Tunnelløsningen eller sikre e-mails, er det muligt at bruge vCard-løsningen, hvor der kan skrives sikkert til kommunens forvaltninger og borgerrådgiveren.  vCard kan kun installeres af visse mailsystemer, og du skal benytte NemID eller digital signatur. Københavns Kommune anbefaler ikke denne løsning, men du kan læse mere om vCard-løsningen her.

 

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.