Arkivnyhed - kan være forældet

Virksomheder kan få besøg af rullende borgerservice

13.08.2014
Medarbejdere fra Borgerservice i København tilbyder fra den 14. august 2014 at cykle ud til virksomheder, organisationer og foreninger og vejlede om NemID og Digital Post.

I over et år har medarbejdere i Københavns Borgerservice hjulpet københavnerne med alt fra NemID, pas og vielser fra mobile borgerservicekontorer, de såkaldte 2GOcykler, i det offentlige byrum. Som noget nyt får virksomheder, organisationer og foreninger nu mulighed for at få det rullende borgerservicekontor på besøg, fx til arrangementer med medarbejdere, kunder eller borgere.

”Københavnerne har taget godt imod de grønne 2GO-cykler, så nu udvider vi ordningen med det mobile borgerservicekontor. Folketinget har besluttet, at alle borgere snart skal modtage al post digitalt fra det offentlige, og derfor vil vi gerne gøre overgangen så let som mulig. Med tilbuddet om den rullende borgerservice sparer københavnerne turen til Borgerservicecentret og får hjælp og vejledning om digitalisering dér, hvor de befinder sig,” siger kultur- og fritidsborgmester Carl Christian Ebbesen (DF).

Virksomheder, der ønsker at få en Borgerservice 2GO-cykel og en borgerservicemedarbejder på besøg, kan skrive til borgerservice@kk.dk.

København var den første kommune i Danmark med en mobil borgerserviceløsning. En ladcykel med en sikker trådløs netforbindelse, computer og printer udgør det mobile kontor.

Fakta:

Når I bestiller en borgerservice 2GO-cykel, skal I huske at oplyse følgende:

  • Hvornår finder arrangementet sted
  • Hvor foregår arrangementet
  • Hvem er I
  • Kontaktperson og kontaktoplysninger

Hvis arrangementet foregår inden døre, så vær desuden opmærksom på, om der er plads til cyklen: Den er 60 cm bred og 205 cm lang. Foregår arrangementet udendørs et offentligt sted, så husk altid at søge om tilladelse hos Teknik- og Miljøforvaltningen.