Arkivnyhed - kan være forældet

Parkpark får lov at fortsætte i København

28.02.2017
Helt ekstraordinært har kommunen valgt at lade Parkpark fortsætte som app-udbyder af mobilbetaling i København.

Parkpark stod til at blive afkoblet fra den offentlige parkering i København pr. 1. marts, fordi firmaet igennem længere tid har misligholdt kontrakten, men Parkpark har formået at overbevise kommunen om, at dette ikke kommer til at gentage sig.

Københavns Kommune har besluttet at lade app-udbyderen ParkPark fortsætte, efter at Parparks ledelse har taget en række meget markante skridt for at overbevise kommunen om, at firmaet fremover bliver drevet om en sund forretning, der betaler sine regninger til tiden. Parkpark har bortvist den hidtidige direktør og har overbevist kommunen om, at den øvrige ledelse har været uvidende om de misligholdte kontrakter.

Parkpark har desuden betalt alle udestående regninger med dags varsel og har også stillet med en ny og forhøjet bankgaranti. Derudover har selskabet indsat en ny direktør og foretaget en lang række ændringer i selskabets interne arbejdsgange. Der er bl.a. indført en løbende budgetopfølgning af en statsautoriseret revisor, som skal sikre, at fremtidige betalingsfrister overholdes. Afslutningsvis vil selskabet i en periode betale et á conto beløb hver uge til Københavns Kommune. 

'Der er tale om en helt ekstraordinær sag. Parkpark har gjort, alt hvad de overhovedet kan, og vi er overbeviste om, at vores kontrakt fremover vil blive overholdt til punkt og prikke. Derfor har vi valgt at give dem en ekstra chance i København,' siger centerchef Jes Øksnebjerg fra Teknik- og Miljøforvaltningen i København. 

Parkparks bestyrelsesformand Mads Peter Veiby tager imod den udstrakte hånd fra kommunen og beklager det forudgående forløb: 'Det er ikke noget, der kommer til at gentage sig. Københavns Kommune vil modtage vores betalinger til tiden, og vores kunder kan stole på, at de kan blive ved at benytte vores app til betalingsparkering i fremtiden' siger Mads Peter Veiby fra Parkpark.

Genoptagelsen af samarbejdet betyder, at bilister fortsat kan anvende Parkparks app til at betale for offentlig parkering i København. Kommunen har siden torsdag været i gang med at fjerne Parkparks klistermærker på p-automaterne og sætte information op, om at app'en ikke længere ville kunne bruges fra 1. marts. Denne indsats bliver nu tilbageført, men der vil gå nogen tid, før alle 1700 p-automater og infostandere igen er opdateret med de helt rette oplysninger.

Parkpark orienterer deres kunder direkte via app'en, og kommunen vil også via sin hjemmeside oplyse, at app'en godt kan bruges, uanset hvad der står på automaterne.

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.