Arkivnyhed - kan være forældet

Københavns Kommune ophæver kontrakten med ParkPark om mobilbetaling

23.02.2017
Fra onsdag d. 1 marts kan ParkParks parkeringsapp ikke længere benyttes til at betale for offentlig parkering i Københavns Kommune.

Bilister må benytte andre app-løsninger, eller betale med mønter eller kort i en p-automat.

Københavns Kommune ophæver kontrakten med app-udbyderen ParkPark pga. misligholdelse af de aftalte betalingsfrister. I henhold til kontrakten er dette en væsentlig mangel, hvorfor kontrakten nu ophæves. Det skal understreges, at Københavns Kommune ikke står til at lide økonomiske tab.

Center for Parkering begynder i dag, d. 23. februar, at fjerne ParkParks klistermærker fra kommunens p-automater og infostandere og vil også fjerne information om firmaets app fra kommunens hjemmeside.

Center for Parkering har opfordret ParkPark til at oplyse firmaets kunder direkte om den nye situation, så de er forberedt, når de fra på onsdag ikke længere kan betale for offentlig parkering i Københavns Kommune via app’en. Bilister kan i stedet vælge at benytte andre apps til betaling eller betale med kontanter eller kort i kommunens p-automater.

Det er vigtigt, at man ikke fortsætter med at betale via ParkParks app, idet ophævelsen af kontrakten betyder, at kommunens p-vagter fra den 1. marts ikke længere kan registrere denne betaling.  Derfor vil bilisterne blive pålagt en p-afgift, og betalingen vil ikke kunne findes i kommunens system. Hvis man får en afgift, men har betalt via app’en, er det dermed ikke en sag for Center for Parkering, men en sag, som bilisten skal afklare direkte med ParkPark. 

 

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.