Arkivnyhed - kan være forældet

Københavns Kommune vinder pris for kampagnen Den kvikke vej

10.04.2015
Københavns Kommune og Movia vandt den 10. april prisen for bedste lokale kampagne ved International Advertising Association’s prisuddeling.

Kampagnen Den kvikke vej har skabt forbindelse mellem en ny og innovativ busløsning og miljøet omkring Nørre Campus, hvor blandt andet Rigshospitalet og Københavns Universitet har til huse.

”Formålet med kampagnen er nået på kort tid. Kundemålinger har dokumenteret en større tilfredshed med rejsetiden, antal busafgange og med trafikinformation. Samtidig har kampagnen bidraget med en branding af kollektiv trafik og en branding af en spændende bydel, der har en af Europas største koncentrationer af uddannelse og forskning inden for farmaci, sundhedsvidenskab og naturvidenskab med 30.000 studerende og medarbejdere,” udtaler dommerkomitéen.

Dommerkomitéen består af:

Koncernchef Lisbeth Knudsen, Berlingske Media
Adm. direktør Merete Eldrup, Mediekoncernen TV 2|DANMARK A/S
Ledende chefredaktør Poul Madsen, Ekstrabladet
Professor, PhD Ida Willig, Institut for Kommunikation, Roskilde Universitet
Direktør Donald Nekman DNCC og rektor for IAA Uddannelserne
Adm. direktør Asger Nielsen MEGAFON og ansvarlig for IAA Prisen

Se mere om Den kvikke vej her: www.denkvikkevej.dk

Se mere om IAA-prisen her: http://iaa.dk/om-iaa/iaa-prisen/vindere-af-iaa-prisen-2015/