Arkivnyhed - kan være forældet

Hjælp til Rejsekort ophører i Borgerservice

02.03.2015
Borgerservice hjælper ikke længere med optankning og selvbetjening på rejsekort.

I 2014 har Københavns tre Borgerservicecentre hjulpet københavnere, der havde spørgsmål til de nye rejsekort eller gerne ville have hjælp til bestilling og optankning af kortet. Rejsekort baserer sig på selvbetjening i automater og på nettet. Derfor har Borgerservice blandt andet udbudt to mindre kurser til borgerne, samtidig med at medarbejderne har kunnet hjælpe med forefaldende spørgsmål.

Lav efterspørgsel

Den service ophører nu, hvor Københavns Borgerservice indstiller samarbejdet med Trafikselskabet Movia om hjælpeopgaven. Baggrunden er, at evalueringen viser en lav efterspørgsel på hjælpen. Med få henvendelser bliver omsætningen og kendskabet til opgaven for lavt blandt medarbejderne. Samtidig er der gode muligheder for at få hjælp hos andre udbydere af rejsekort.

Se oversigt over salgssteder  

 

 

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.