Arkivnyhed - kan være forældet

Dyk ned i et hav af digitale københavneroplevelser

21.02.2017
Københavns turistinformation byder velkommen til et ombygget turistcenter med mere tidssvarende og oplevelsesorienteret formidling.

Virtual Reality-briller, digitale bykort, interaktive sociale medieskærme og en nyudviklet digital guide.

Der er masser af ny teknologi at kaste sig over, når Københavns officielle Turistinformation, Copenhagen Visitor Service, tirsdag den 21. februar slår dørene op til et ombygget turistcenter. De nye teknologier og informationstjenester skal inspirere og samtidig gøre det nemmere for turister og besøgende at navigere i Københavns mange tilbud.

”Vi har i mange år leveret gæsteservice i verdensklasse, og det vil vi selvfølgelig fortsætte med. Som centrum for kreativitet og innovation skal København også omfavne de nyeste teknologier – også når det gælder gæsteservice – og det er netop den vision, vi ønsker at realisere med de nye teknologer,” siger kultur- og fritidsborgmester Carl Christian Ebbesen, som ser frem til at give turisterne en endnu bedre oplevelse, når de besøger hovedstaden.

København er en attraktiv turistdestination med et stigende antal besøgende, og særligt antallet af krydstogt- og kongresgæster vil stige i de kommende år. Københavns Kommune ønsker at imødekomme den store interesse for København gennem en række nye initiativer, blandt andet forbedret gæsteservice.

Københavns Turistinformation er placeret på Vesterbrogade 4B, 1620 København V og decentralt hos store kulturinstitutioner som Statens Museum for Kunst, Nationalmuseet og Enigma. 

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.