Arkivnyhed - kan være forældet

Borgerservice vinder Den Offentlige Servicepris for bedste digitale service

03.11.2016
Borgerservice Indre By stod som vinder i kategorien Digital Service, da Den Offentlige Servicepris blev uddelt den 1. november.

Der stod spænding på menuen, da Den Offentlige Servicepris blev uddelt for anden gang tirsdag den 1. november i Nationalmuseets smukke rammer.

Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune gik fra uddelingen som en af de helt store sejrsherrer. Borgerservice Indre By vandt årets pris for bedste Digitale Service. Borgerservice var yderligere blandt de tre bedste i kategorierne Bedste serviceorganisation og Bedst til datadrevet service, ligesom det blev til en flot tredjeplads i den samlede kategori. Rådhusoplysningen, der blandt andet tager sig af vielser i Københavns Kommune, tog en flot tredjeplads i kategorien Årets Højdespringer.

”Jeg er simpelthen så pavestolt af Kultur- og Fritidsforvaltningens medarbejdere. Borgerservice er uden sammenligning et af de områder, som har oplevet den største forandring de senere år, ikke mindst med digitaliseringen, og det har medarbejderne håndteret suverænt flot ,” siger kultur- og fritidsborgmester Carl Christian Ebbesen (DF)

Vi har fat i noget rigtigt

Det flotte resultat glæder direktør i Kultur- og Fritidsforvaltningen Thomas Jakobsen.

”I en tid hvor vi i stigende grad digitaliserer og gør vores service stadig mere selvbetjent, så er god målrettet service endnu mere vigtigt.  Det handler både om at skabe brugervenlige digitale løsninger, men også om hvordan vi kan hjælpe københavnerne med at bruge vores institutioner smartere – så de får endnu mere ud af vores mange tilbud. Det er vi rigtig gode til, og det er netop derfor, at jeg er særlig stolt af, at Kultur- og Fritidsforvaltningen vandt prisen for Digital Service.”

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.