Mødedato: 22.01.2015, kl. 19:00
Mødested: ABC-lokalet, Karens Minde Kulturhus, Wagnersvej 19, 3. sal, 2450 København SV

Projekttræf i Kgs. Enghave 2015

Se alle bilag
Sekretariatet har udarbejdet et forslag med budget til afholdelse af et projekttræf i maj 2015 for spirende projektmagere i bydelen.

Tidligere beslutninger

Kgs. Enghave Lokaludvalg afholdt i april 2013 arrangementet "Projektknudepunkt" og Projekttræf i maj 2014 - begge gange i samarbejde med Frivilligcenter VSV og Kulturanstalten. Lokaludvalget tilkendegav efterfølgende, at et lignende arrangement med fordel kunne afholdes hvert år og sekretariatet har nu i samarbejde med de samme samarbejdspartnere og Områdefornyelsen Vesterbro udarbejdet et forslag til et projekttræfarrangement og budget. Områdefornyelsen Vesterbro er medarrangør, fordi arrangementet også afholdes på Vesterbro i marts 2015 i et samarbejde med Vesterbro Lokaludvalg. For Kgs. Enghaves vedkommende vil Områdefornyelse Sydhavnen, gerne deltage på selve dagen, men har ikke ressourcer til at være medarrangør eller afsætte midler af til projektet. Projekttræf bliver sandsynligvis også adopteret af Valby Lokaludvalg, som laver deres egen version i samarbejde med indtil videre Frivilligcenteret VSV.

Indstilling og beslutning

Forretningsudvalget indstiller at Kgs. Enghave Lokaludvalg

1. godkender afholdelse af "Projekttræf" i løbet af foråret 2015.

2. godkender at afsætte 6.100 kr. af Kgs. Enghavepuljen til afholdelse af projekttræf 2015.

Problemstilling

Koncept
Baseret på erfaringerne med de to tidligere afholdte arrnagementer med fokus på spirerende og etablerede projektmagere, Projekt Knudepunkt 2013 og Projekttræf 2014, har sekretariatet udviklet et nyt koncept. Konceptet og programmet til aftenen tager udgangspunktet i de tilkendegivelserog vores egne evalueringer fra de to arrangementer. Konceptet bliver derfor en kobling mellem speeddating, netværk og oplæg, med alt det bedste fra de to tidligere arrangementer med fokus på værktøjer og inspiration. Vi har skåret inspiration ned til et enkelt opæg fra en ekstern oplægsholder, der skal fortælle om sine erfaringer som projektmager. Herudover vil vi med workshops, netværksaktiviteter, oplæg og mulighed for samtale forsøge at forbinde de bedste af vores erfaringer fra tidligere.

Målgruppe
Tidligere puljeansøgere fra de sidste to år samt deltagere fra de foregående år, hvis kontaktlister. Projekttræf 2015 er for dem der ikke nødvendigvis er etablerede projektmagere, men alle dem der går og er nysgerrige. Formålet er, at give inspiration til forskellige projektmagere/foreninger og skabe netværk på tværs og afholdes en den 6. maj ca. kl. 17-20.

Program ind til videre:
- Intro af arrangørerne
- Oplæg/ workshop om elevatortale/pitch
- Udfyld mini-CV
- Inspirationsoplæg, evt. ved foreningsperson eller en driftig og inspirerende puljeansøger
- Oplæg om tilladelser og formelle rammer v. Thomas
- Oplæg om fundraising – Quick&Dirty v. Morten
- Oplæg om kommunikation og formidling v. Christine
- Opsamling med taleskema over det afsluttende måltid (løbende mulighed for drikkevarer)
Planlægningsgruppen arbejder videre på detaljerne i programmet inden for januar. Der kan komme opfølgning på arrangementetpå februarmødet, hvis ønsket.

Oplægsholdere
Inspiration fra en ildsjæl
Vi finder en lokal ildsjæl, foreningsmenneske eller måske en tidligere puljeansøger måske, som har lavet mange forskellige typer projekter og er en karismatisk taler.

Tilladelser og formelle rammer
Dette oplæg giver et indblik i, hvilke tilladelser der er vigtige at få, og hvordan ansøgeren navigerer i kravene fra kommunen - alt efter hvilken type arrangement, ansøgeren afholder. Thomas fra Kulturanstalten afholderoplægget.

Fundraising -Quick and Dirty
Dette oplæg har til formål at videregive nogle af de beskidte tricks i forbindelse med at finde støtte til sit projekt. Oplægget afholdes af Frivilligcenter VSV.

Kommunikation - hvordan får jeg mit budskab ud?
Oplægget har til hensigt at tilbyde en række fifs og tricks til formidling af arrangementet eller projektet. Fokus er på de gratis kommunikationskanaler såsom Facebook, hjemmesider, nyhedsbreve, at få andre til at dele arrangementet, skrive pressemeddelse og få overblik over de kommunikationskanaler, der er i bydelen Christine øser ud af sin erfaring fra bl.a. Lokaludvalget og de andre projekter/ steder hun har været involveret.

Kommunikation
Vi har fravalgt at lave annonce, men vi i stedet sørge for at invitere tidligere ansøgere og deltagere direkte med mail og invitation, sætte opslag op i bydeln og få omtale i lokalbladet, og reklamere via hjemmeside, facebook og nyhedsbrev.

Mad
Der vil blive serveret en varm ret til arrangementet - evt. lasagne (m. og u. kød) samt salat og drikkevarer til - vin og vand.

Budget
Mad: 40*65 kr. = 2.600 kr.
Drikkevarer = 1.000 kr.
Pynt = 500 kr.
Gave/ Honorar= 1.500 kr.
Buffer = 500 kr.

I alt 6.100 kr.

Løsning

Lokaludvalget godkender afholdelse af Projekttræf og afsætter 6.100 kr. af Kgs. Enghavepuljen til finansiering af projektet.

Beslutning

Indstillingen blev vedtaget uden afstemning
Til top