Du er her

Send sikker post med vCard til Økonomiforvaltningen

Hvis du ikke har Digital Post, kan Økonomiforvaltningen kontaktes sikkert ved hjælp af vCard
Søg efter sikkert e-mail-certifikat
Kopier e-mailadressen i listen nedenfor og klik bagefter her for at søge certifikatet frem.

Denne måde at sende sikker post på er IKKE den anbefalede. Vi anbefaler i stedet at anvende én af forvaltningens digitale postkasser, hvor du sender din besked sikkert ved at logge ind med NemID. Se oversigten over, hvilke digitale postkasser, du kan anvende på denne side:

Skriv sikkert med Digital Post

Hvis du alligevel ønsker at benytte vCard, skal du være opmærksom op, at det kun anvendes i visse typer mailprogrammer. Hvis du har installeret vCard, og det ikke virker, henviser vi til at bruge Digital post i stedet, jvf. linket herover.

For at sende og modtage sikker post via vCard, skal du have NemID eller digital signatur.

Vigtigt: Hvis du ønsker, at vi besvarer din sikre e-mail elektronisk, skal du skrive det i e-mailen.

  1. Find den afdeling, du ønsker at sende en sikker e-mail til, i oversigten over sikre e-mailadresser nedenfor.
  2. Marker e-mailadressen med musen og kopier den (Ctrl+c).
  3. Klik på "Søg efter sikkert e-mail-certifikat" for at komme til søgefunktionen for certifikater.
  4. Indsæt den kopierede e-mailadresse (Ctrl+v) i søgefeltet og klik på "Søg".
  5. Klik på "Hent som vCard" (hvis dit mailprogram ikke understøtter vCard, skal du i stedet klikke på "Hent certifikat" og derefter indtaste postkassens e-mailadresse.
  6. Gem vCard'et i dit mailprogram. Hvis du anvender mailprogrammet Outlook, skal du klikke på "Gem og luk", hvorefter vCard'et vil være tilføjet i din liste over kontaktpersoner.
  7. Nu er certifikatet installeret i dit mailprogram, og du kan begynde at anvende din NemID eller digitale signatur til at sende og modtage sikker e-mail til Københavns Borgerservice.

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.