Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:

  • Beskæftigelsestilbud til ledige
  • Delpension
  • Fleksjob og løntilskud
  • Fleksydelse
  • Kontanthjælp, uddannelseshjælp og revalidering
  • Personlig assistance
  • Seniorjob
  • Sygedagpenge

Send klage til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen via Digital Post

    Borgerservice

    Borgerservice tager sig bl.a. af klager vedrørende:

    • Boligstøtte og lån
    • Digital Post
    • Flytning, adresse og sygesikring
    • Handicapkørsel
    • Helbredstillæg og personligt tillæg
    • Kørekort
    • Leje og udleje
    • Pas
    • Særlig støtte, legater
    • Vielse og bryllup

    Send klage til Borgerservice via Digital Post

    Børne- og Ungdomsforvaltningen

    Børne- og Ungdomsforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:

    • Børnepasning
    • Børn med særlige behov (specialundervisning og specialinstitutioner)
    • Fritidstilbud (fritidshjem, fritidsklubber, junior- og ungdomsklubber)
    • Skolevalg

    Send klage til Børne- og Ungdomsforvaltningen via Digital Post

    Kultur- og Fritidsforvaltningen

    Kultur- og Fritidsforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:

    • Alkoholbevillinger (Bevillingsnævnet)
    • Bestyrergodkendelser (Bevillingsnævnet)
    • Fraflytninger (Beboerklagenævnet)
    • Husordensager (Beboerklagenævnet)
    • Nattilladelser (Bevillingsnævnet)
    • Varme- og vandregnskaber (Beboerklagenævnet)

    Send klage til Kultur- og Fritidsforvaltningen via Digital Post

    Socialforvaltningen

    Socialforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:

    • Behandling - genoptræning
    • Beskyttet beskæftigelse
    • Botilbud og midlertidige botilbud til hjemløse
    • Børn og unge med handicap
    • Enkeltydelser
    • Hjemviste sager
    • Hjælpemidler og forbrugsgoder
    • Pasning af nærtstående
    • Personlige tillæg
    • Personlig hjælp, omsorg, pleje og økonomisk hjælp til voksne
    • Socialpædagogisk friplads
    • Supplerende hjælp til brøkpensionister
    • Særlig støtte til børn og unge

    Send klage til Socialforvaltningen via Digital Post

    Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

    Sundheds- og Omsorgsforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:

    • Aktivitetstilbud
    • Befordring
    • Bolig og midlertidige ophold
    • Hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretning
    • Pasning af døende
    • Pasning af nærtstående med handicap eller alvorlig sygdom
    • Personlig pleje og madservice
    • Praktisk hjælp
    • Sygepleje ifm. pasning af døende
    • Træning
    • Voksentandpleje

    Send klage til Sundheds- og Omsorgsforvaltningen via Digital Post

    Teknik- og Miljøforvaltningen

    Teknik- og Miljøforvaltningen tager sig bl.a. af klager vedrørende:

    Send klage til Teknik- og Miljøforvaltningen via Digital Post

    Særligt om klage over afgørelser på natur- og miljøområdet

    Vær opmærksom på, at klager over afgørelser på natur- og miljøområdet skal indgives skriftligt til Københavns Kommune ved selvbetjening med NemLog-in på www.borger.dk eller på www.virk.dk for virksomheder.

    Læs mere om hvilke lovområder, der er omfattet,og få hjælp til din klage på Natur- og Miljøklagenævnets hjemmeside.

    Økonomiforvaltningen