Du er her

Klag til Borgerrådgiveren

Du skal klage til forvaltningen, før du klager til Borgerrådgiveren.
Klageblanket
Du kan logge på med NemID, udfylde klageblanketten og sende den digitalt. Eller du kan udfylde blanketten på skærmen, printe og sende den med posten. Hvis du har problemer med blanketten, så ring til Borgerrådgiveren på telefon 33 66 14 00.

I første omgang skal du henvende dig der, hvor din sag behandles, for at få problemet løst eller for at klage.

Læs her hvordan du klager over kommunen

Hvis du selv har klaget til forvaltningen og ønsker, at Borgerrådgiveren skal se på din sag, har vi behov for yderligere oplysninger. Vi kan kun behandle din klage, hvis vi får de nødvendige oplysninger: navn, adresse, oplysning om hvilken forvaltning/enhed du klager over, og hvad du klager over.

Hvis du vil klage til Borgerrådgiveren, opfordrer vi dig til at bruge klageblanketten. På den måde kan vi hurtigere komme i gang med at se på din sag.

Ønsker du at skrive til Borgerrådgiveren digitalt på anden vis, kan du læse om, hvordan du kommunikerer sikkert med kommunen.

Vil du vide mere om, hvad en klage til Borgerrådgiveren skal indeholde, kan du læse Borgerrådgiverens klagevejledning nedenfor.

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.