Erfaren jurist til politisk betjening på Københavns Rådhus

Vores dygtige specialkonsulent har fået nyt job i kommunen og derfor søger vi i Juridisk Team i Borgerrepræsentationens Sekretariat en ny 5. jurist til en stilling, hvor du får hænderne direkte ned i det politiske liv i samspil med din juridiske kunnen.
 
Har du lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem jura og politik? Har du interesse for offentlig ret? Har du en løsningsorienteret tilgang til jura? Så er du måske vores nye kollega.
 
Jobbet  
Du bliver en del af Juridisk Team i Borgerrepræsentationens Sekretariat på Københavns Rådhus, hvor du sammen med 4 andre dygtige jurister betjener Borgerrepræsentationens 55 medlemmer på tværs af de politiske partier. Du bliver en del af et kontor med 23 kolleger.
 
Juridisk Team fungerer blandt andet som bindeled mellem fagspecialisterne i forvaltningerne og det politiske liv, og du kommer derfor til at kvalitetssikre den politiske proces på et praktisk, juridisk og processuelt niveau.
 
Den ledige stilling vil især fokusere på at betjene Borgerrepræsentationen og give rådgivning om diverse styrelsesretlige problemstillinger. Hertil skal du påregne ca. en dag om måneden, hvor du uden for almindelig arbejdstid sammen med dine kolleger skal sikre afviklingen af Borgerrepræsentationens møder.
 
Jobbet giver en unik mulighed for løbende at mærke tilfredsstillelsen ved et veludført arbejde. Vi løber hurtigt op til hvert møde i Borgerrepræsentationen, men mærker efterfølgende tilfredsstillelsen over et veloverstået møde.
 
Jobbet kræver en løsningsorienteret tilgang til jura, hvor vi inden for de juridiske rammer kvalitetssikrer udførelsen af de politiske ønsker i tæt samarbejde i teamet. Vi skal i sidste ende sikre, at Borgerrepræsentationens beslutninger er lovlige.
 
Når du begynder, vil du få en grundig oplæring, og du vil blive tilknyttet en af teamets jurister, som du følger det første stykke tid. Vi går meget op i, at vi hele tiden fagligt og personligt udvikler os, hvorfor du i løbet af din ansættelse også har mulighed for at få nye opgaver og ansvarsområder, ligesom vi prioriterer kurser og videreuddannelse.
 
Om dig  
Den oplagte kandidat har en naturlig, stærk interesse for offentlig ret, hvor erfaring inden for forvaltningsret og kommunalret vil være en klar fordel, men ikke et must. Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring fra fx en kommune, en region eller et ministerium, men værdsætter faglighed, engagement og interesse, hvorfor ansøger med anden baggrund også kan komme i betragtning.
 
Du arbejder selvstændigt, men det falder dig naturligt at sparre og vidensdele på tværs af teamet. Du har en stor personlig gennemslagskraft både i dit møde med fagspecialisterne og politikerne.
 
Du skal overskue komplicerede problemstillinger hurtigt og efterfølgende formidle dem på en letforståelig måde uden at gå på kompromis med din faglighed.
 
Du formår at få ting fra hånden i et højt tempo uden, at du glemmer det gode humør.
 
Vi tilbyder  
Stillingen som jurist i Borgerrepræsentationens Sekretariat på Københavns Rådhus er et unikt job, der giver dig en bred offentligretlig indsigt i og en mulighed for at arbejde i krydsfeltet mellem politik og jura.
 
Vi sætter en ære i at give både politikere og kolleger rådgivning af høj faglig kvalitet, og vi udvikler løbende på opgavehåndteringen. I kontoret har vi en uformel og venlig omgangstone, hvor vi værdsætter det gode humør og samarbejde, både i kontoret og på tværs af andre afdelinger. Et stærkt sammenhold er vigtigt for opgaveløsningen, og derfor planlægges der løbende sociale arrangementer både i kontoret og for Juridisk Team.
 
Du bliver indplaceret afhængig af dine kvalifikationer. Du får stillet iPhone, iPad og bærbar computer til rådighed.
 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er omfattet af Ny løn. Lønnen fastsættes efter nærmere forhandling med vedkommendes faglige organisation bl.a. på baggrund af erfaring og kvalifikationer.
 
Yderligere information
Ønsker du yderligere information om stillingen, er du mere end velkommen til at kontakte sekretariatschef Flemming Dubgaard Hansen på 2711 9535 eller leder af Juridisk Team Helene Vinten Madsen på 2429 8434.
 
Ansøgning vedlægges cv, bachelor- og kandidatbevis (begge dele med karakterudskrift) samt eventuelle udtalelser. Alle bilag uploades samtidig med ansøgningen.
 
Vi glæder os til at høre fra dig.
 
Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 17. august 2017.
Samtaler afholdes i uge 34 og 35. I forbindelse med en eventuel anden samtale vil du blive præsenteret for en case, som vi gennemgår til samtalen.
 
Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i – og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.

Jobagent

Du kan oprette en jobagent, så du modtager en mail når Københavns Kommune opslår et job med netop din interesse.
Opret jobagent

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.