Du er her

Mål og pejlemærker

Vores mål er, at alle københavnske børn bliver livsduelige og kan skabe sig en tilværelse på egen hånd, og at de trives, mens det sker.

Afsættet for Børne- og Ungdomsforvaltningens arbejde er vores pejlemærker for pædagogisk kvalitet, som er vedtaget af Børne- og Ungdomsudvalget i Københavns Kommune. 

Pejlemærker i dagtilbud

  • Sociale relationer – positiv voksenkontakt hver dag
  • Inklusion og fællesskab – børne- og ungefællesskaber til alle 
  • Sprogindsatsen – muligheder gennem sprog
  • Forældresamarbejde - forældrepartnerskab
  • Sammenhæng – også i overgange
  • Krav om refleksion og metodisk systematik i den pædagogi¬ske praksis

Find pejlemærkerne for dagtilbud her 

Pejlemærker i folkeskolen

  • Faglighed - Alle elever skal være dygtigere
  • Ungdomsuddannelse - Alle elever skal gennemføre en ungdomsuddannelse
  • Chancelighed - Betydningen af social og etnisk baggrund skal mindskes 
  • Trivsel - Alle elever skal have et godt skoleliv, hvor de trives
  • Tillid og attraktivitet - Tilliden til skolerne og respekten for professionel viden og praksis skal højnes, så forældrene i København vælger folkeskolen 

Find pejlemærker for folkeskolen her

 

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.